en sy- og strikkeblogg

søndag 5. oktober 2014

Bevis at du ikke er en robot!

Altså, dette er ikke en utfordring jeg har ofte, sånn i dagliglivet. Ikke piper jeg, har blinkende lamper, ikke kan jeg danse robotdans (og jeg har saktens aldri savnet det!). Jeg er svært menneskelig. Men på blogger, etter å ha avlagt tildels lange kommentarer fordi noen har inspirert og gledet meg eller fått meg til å tenke, da blir jeg avkrevd beviset. Beviset for at jeg ikke er en robot.


Det er overraskende vanskelig å bevise. Jeg kan si: se her, jeg kan synge (falskt) nasjonalsangen, jeg kan bite meg selv i stortåa, jeg kan smile, le, gråte! Det kan vel ikke en robot? Men kommentarfeltet lar seg ikke overbevise. 


Men jeg kan strikke, sykle, sy, tenke, tulle, tegne! Nope, sier kommentarfeltet. Holder ikke. Beviser ingen ting.

Så jeg skyver brillene lenger inn på nesa. Myser. Legger hodet på skakke. For hva i huleste står det her? Burde jeg vært litt mer robot for å tolke dette?


En ting er dechiffrering av - vel - siffer, man kommer langt meg gjetting og litt flaks. Det er jo bare 9 å velge mellom. Men BOKSTAVER? Oh, himmel! Burde jeg tatt det 5 vektallskurset i kodeknekking på matematisk institutt allikevel?

Fakta:
Oppskrift: More KnitWits av Katie Boyette
Garn: En rest pt4, ca 50 g.
Tilbehør: Fyllvatt, filt og litt sytråd. Ivrige unger som kommer med konstruktive innspill.
Pinner: 3,5 mm
Resultat: Dilla! Små morsomme personligheter som triller av pinnene på et par kvelder. Gøy! Fortsettelse følger.

16 kommentarer:

  1. Hehehe, jeg vet ikke hvor mange ganger jeg omtrent har klikket i vinkel av å måtte bevise at jeg ikke er en robot - og det etter å ha skrevet lange kommentarer! Og så får jeg det ikke til. Jeg er en robot, tydeligvis. Herlig liten kar, det der :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig!! Skrev akkurat en kommentar på en svensk blogg, hvir jeg følte jeg hadde litt å si og hadde lagt litt tid og tanke i kommentaren. Men tror du jeg ble gjenkjent som menneske? Å neida! Ikke før etter 8-9 forsøk!! Jeg får kanskje ta hintet?

      Slett
  2. Veldig godt skrevet, og takk for besøk og kommentar hos meg. Lurer på om jeg har blogg med dette felt, det har jeg nok. Kanskje man sku ta det bort, lager nok ofte litt krøll : ) Vet ikke egentlig om man overhode får besøk av roboter på bloggen, noen som blitt plaget av dette? Jeg skriver til vanlig svorsk, kanskje dette er og betrakte som robotspråk? Søt liten filur det der!
    Ønsker deg en ny fin høst uke!
    Klem Pernilla

    SvarSlett
  3. Haha! Lett skal det ikke være! Du kan trykke forhåndsvisning for å få opp et nytt alternativ som kanskje er lettere å tyde.
    Roboten din er kjempesøt - vil gjerne se vennene hans :)

    SvarSlett
  4. Den var super fin :)

    Nei, ikke alltid like enkelt å lese hva det står...ofte bare gjetter jeg ordet...hi, hi.. :D

    SvarSlett
  5. Hihi, veldig gjenkjennelig om ordbekreftelse. Synes det er en uting, i alle fall hos små bloggere - selv har jeg skrudd av ordbekreftelse og ikke fått noe mer spam av den grunn. Tror dessverre mange ikke vet at det er en standardinstilling i blogger, så de vet ikke at de må/kan skru det av.

    Roboten var forresten utrolig søt! Gleder meg til å se fortsettelsen :D

    SvarSlett
  6. Ikke lett å bevise at man ikke er en robot, nei. På enkelte blogger er det bortimot umulig, så de har jeg gitt opp å kommentere på. Litt dumt.

    Den nye robot-vennen din er i alle fall en kjekk kar! :)

    SvarSlett
  7. For en utrolig skjønn fyr! <3 Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min. :) Det er ikke Pickles-tweeden jeg har strikket med, det er tweed fra Yarn-Paradise. Det er ikke alltid kontoen er enig i de samme strikkeprosjektene som jeg vil ha, så da må jeg finne billigere alternativer. :)

    Jeg har slått av ordbekreftelse på sybloggen, men vurderer å aktivere den igjen på den andre bloggen min, for tidvis får jeg så ekstremt mye spam at det er til å bli gal av.

    SvarSlett
  8. Herlig!!! Og, ja - du er ikke den eneste som sliter litt med det der...

    SvarSlett
  9. Jag har samma problem, är ganska säker på att jag inte är en robot men gång på gång misslyckas jag när jag ska bevisa mig. Det är lurigt det där! Din robot var otroligt fin!

    SvarSlett
  10. He he gjenkjennelig :-) Må vel bevise det når jeg skal poste nå også tenker jeg!

    Kul robot, sånn skal jeg strikke til Rabbagasten på tre år. Trenger å få brukt restegarn :-)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar så jeg ser at du har vært her. Kommentarer er bensin til kreativiteten!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...