en sy- og strikkeblogg

fredag 4. desember 2015

Adventskalender: 4. desember: Stjernevrimmel

Bilder er lånt fra sandrakleist.blogspot.no
Åh, denne syns jeg er så søt at jeg nesten ikke kunne pakke den inn i 10-åringens kalender og vente helt til 4. desember med å lage den! Joda, det er han som skal lage sakene i adventskalenderen, men mor kan vel låne papirstanseren etter at han har lagt seg...? Med stjerner både i taket og i øya? Hehe.

Materiell:
Papir, gjerne gjenbruk eller ulike farger
Papirstanser (kjøpes i hobbybutikk, f.eks Panduro)
Symaskin med tråd
Metallring eller broderiramme til oppheng (gjerne en litt tykk ståltråd forma rundt noe rundt, en bøtte eller bolle f.eks. Jeg har planer om å "låne" litt sveisetråd i garasjen, den er akkurat passe spenstig og i lekkert gyldent metall!)


Stans ut en hel vrimmel av stjerner.
Sy dem etter hverandre med hjelp av symaskinen, la det bli noen cm med tråd i mellom hver stjerne.
Fest ulike lengder med stjerer til en ring, og heng denne opp i taket, en vinduskarm eller noe annet høyt du har (jeg ville ikke valgt mannen...)
Legg deg på gulvet, og kikk opp i stjernevrimmelen og drøm deg bort.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar så jeg ser at du har vært her. Kommentarer er bensin til kreativiteten!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...