en sy- og strikkeblogg

onsdag 23. desember 2015

Adventskalender: 20. desember: Gode gamle


Jeg må innrømme at jeg tenker på gode gamle julekurver som litt kjedelige, vi lagde dem jo hjemme, med besteforeldre, på skolen. De hang på ethvert juletre i alle i alle hjem da jeg vokste opp. Dagens oppgaven skulle egentlig være å lage juletrepakkelapper av sånne strimler med 4 grønne fargeprøver med fargekode på, men siden fargehandlene jeg var innom hadde slutta med disse og bare hadde større firkanter med en farge på (som strengt tatt er en stor forbedring når man skal velge malingsfarge til en hel vegg!). Derfor: nødimprovisasjon: Julekurver av papir!

Materiale:
Papir
Saks

Og siden alle eldre enn 10 år garantert har laget sånne et utall ganger, anser jeg bruksanvisning for unødvendig. Men jeg kan røpe (siden jeg er litt forsinka med å poste de siste kalender-innleggene mine) at husets 10-åring syns dette var en kjempespennende aktivitet, og at han entusiastisk kunne konstatere at sånne hadde han aldri laget før, ei heller hadde vi noen i vår enorme julepyntkasse! Suksess, altså! Puh.

(Og om du allikevel vil ha en beskrivelse, evt en fin mal, sjekk nrkSuper sim side!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar så jeg ser at du har vært her. Kommentarer er bensin til kreativiteten!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...