en sy- og strikkeblogg

torsdag 8. oktober 2009

Jaja, men sann, e ni Clara?

Nydelige Clara fra Isager, brought to me by Pinnsvindesign, har ligget ferdig en stund, klar til å blogges. Men da jeg tror mottagerens mor ville gjettet at den var til henne, torde jeg ikke å blogge den før gaven var trygt overlevert og inspisert. Fargen forekommer nemlig svært frekvent i den nye lille jentas hjem, og er nok blandt morens 2 på topp fargefavoritter... (Har jeg rett?)
Sannheten er at jeg kastet meg over Clara da garn og oppskrift annkom en gang i august, og at hun ca 2 kvelder senere lå ferdig, klar til servering.


Et utrolig morsomt og raskt strikketøy, delikat og feminin halsavrunning. Og for et garn!!! Jeg har visst nevnt det før, men Isager Alpaca 2 skal jeg definitivt strikke mer av! Deilig mykt, jevt spunnet, fine farger, litt dyrt, men drøyt! 50/50 ull og alpaka.
Clara blir nok en gjennganger også. Men litt begrensa hvor mange jenter jeg kjenner i 1/2-2 års alderen, så må nok eksperimenrere litt med tykkere garn. Oppskrifta er jo også på en topp i str. 7 år med strikkefasthet 16m x 23 omg på pinne 4,5. så noe midt i mellom skulle kanskje kunne passe noen av mine små mottagere på 3-4-5 år?


Det lille nyfødte nurk (som allerede har blitt 6 uker og er langtifra nyfødt for foreldrene!) likte sitt nyervervede teppe også. Glad giver. (o:



12 kommentarer:

  1. Jeg er helt imponert - du er såååå flink, altså!! Og tusen takk for superfenomenalkoselig hilsen på bloggen min. Ble så glad da jeg leste at du ville strikke en bukse til Linus!!! Joho!!! Han kler godt alte blåfarger, hvitt, offwhite og brunt -og jeg liker godt striper. Utover det står du helt fritt, men likte godt disse ansiktene i buksebaken.

    Håper både du, din kjære og dine nydelige gutter har det bra. Ha en flott helg! Stor klem!!

    SvarSlett
  2. jeg må bare si - kunst håndarbeid din!

    hilsen fra Aleksandra

    SvarSlett
  3. Nydelg Clara å nydelig teppe :)

    SvarSlett
  4. Clara har jeg også tittet på og den kommer sikkert på pinnenene her også etterhvert!

    Jeg lurer på om jeg kan spørre deg om en sak. Jeg ser at du har slike flotte navnebånd på noe av det du lager og slike kunne jeg og tenke meg å ha, men hvor får du dem laget?

    SvarSlett
  5. minanamnband.se!
    Ja, er de ikke fine? Morsomt med sin egen signatur på det en lager, om det skal selges eller "bare" gis bort!

    SvarSlett
  6. Utrolig flott blogg du har! Her var det VELDIG mye inspirasjon å finne!

    Og tittelen på dette innlegget... Hmm... Fikk assosiasjoner til barndommens lørdagskvelder med bl a Fredriksons Fabrikk på skjermen, stemmer det??

    SvarSlett
  7. Så fin Clara! Jeg har den på lista mi jeg også, som så mye annet... Og det teppet, da! Knallfint!

    SvarSlett
  8. Hei! Takk for hyggelig kommentar og at du vil være med på giveawayen på bloggen min :)

    SvarSlett
  9. Nydelig Clara! Og vi har jo et par små tremenningjenter i familien...

    SvarSlett
  10. Heheh..eg skreiv kommentar på eit innlegg utan å sjekke datoen..kom direkte på det, så eg tenkte det var nytt... Men no har eg altså kikka på resten av bloggen din også, og den var fin! Så utruleg mykje fint og gøy du får strikka! Og denne nydelege vesten her...sukk, ein sånn skulle min 4-åring hatt!

    SvarSlett
  11. Så helldig hun er som kan få sånne fine hjemmelagede strikketøy. Jeg elsker Clara

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar så jeg ser at du har vært her. Kommentarer er bensin til kreativiteten!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...