en sy- og strikkeblogg

fredag 20. januar 2012

Resten av ville vesten

Siste prosjekt fullført i 2011 ble en vest til 6-åringen som den beskjedne mor hadde tiltenkt penbruk. Men en svært fornøyde mottager dro den umiddelbart over fleecegenseren, og siden er den sett uavlatelig i bruk over både ullundertøy, slitte bomullsgensere og skjorte. Ikke like kledelig og gjennomført om sistnevnte (og heldigvis foreviget for bildevisning i denne kombinasjonen), men alt sammen til stor glede for strikkemor. Tenk at en enkel strikka vest kan slå så godt an! Jeg nyter den entydige tilbakemeldinga fra brukeren selv, og gruer meg langt inni sjela til alderen der hjemmestrikka blir det aller teiteste man kan ha i hele verden.

Mangel på godt fotolys er et ferdiggnålt tema på de fleste blogger med visuelle presentasjoner, så istedenfor å klage mer, prøver jeg å gjøre det beste ut av det. Mørketida har tross alt sin sjarm, med tente lys og lun stemning (når ikke Berit og Dagmar og gjengen gjør sitt til at lun blir et fjernt fremmedord, da.) Så får dere heller tåle at detaljene blir litt vanskelige å se. Vesten jeg har strikka før kan dere se her, eller sjekk ut Kirsten Kapurs egen her, om enn i et grusomt garn.


Fakta:
Oppskrift: Pembroke (gratis)
Garn: Drops Lima, farge 6235 mellomblå
Forbruk: 175 g
Pinner: 4 og 4,5 mm
Str: 6 år
Endringer: La først opp riktig maskeantall til str 6 år, noe som ga en enorm livvidde! Som dere ser på bildene er ikke sønnen enorm... Mål og regning tilsa at jeg la opp maskeantall for str 12 mndr, fulgte fellinger for denne størrelsen, men lengdemål for str 6 år. Passa utmerket! Strikka rundt, ikke i for- og bakstykke som i oppskrifta. Hva i all verden skal det være godt for?

19 kommentarer:

  1. Åh, den var vakker! Der var det nok ett prosjekt i køen.. hehe..
    Ønsker deg en super kreativ helg!

    SvarSlett
  2. Så koselig historie og bildene er helt topp. Noe helt annet - og det gjorde seg godt!! Kan jeg spørre hvilket program du bruker til å lage fotocollage med??

    SvarSlett
  3. Jo, vest ER fest! Og voldsomt bra tilbakemelding fra eier når noe tas så iherdig i bruk. JEg blir skikkelig glad av slitte ullklær, det betyr at de likes godt.

    SvarSlett
  4. Kjempe flott veste!! Og så gøy at han så gjerne bruker den da :)

    SvarSlett
  5. Picasa! Love it love it, brukervennlig og enkelt.

    Enig: slitte ullklær er et æresbevis!

    SvarSlett
  6. Veldig fin vest. Jeg syns du var krativ med lyset også. Bedre å finne en løsning enn å klage. Nyt at pjokken gleder seg over vesten. Kanskje han er en fornuftig fyr, som altid kommer til å elske ull.....God helg:)
    (Jeg hadde forresten håpet på Dahlia nå, for jeg er nysgjerrig:).

    SvarSlett
  7. Den var fiiin. Skjønner at den var tenkt som fin vest, men så utrolig koselig at han bor i den :-)

    SvarSlett
  8. Jeg er så begeistret for aranstrikk. Det fineste jeg vet. Vesten var kjempefin - gutten har jo godt vett. Bruk den mest mulig :-)

    God helg til deg!!

    SvarSlett
  9. Den ble kjempefin! Jeg har en liten ting for vester, altså! Det er fine og praktiske plagg til enhver anledning!! :)

    SvarSlett
  10. Knallfin vest på en sjarmerende sønn! Og bildene i mørket ble jo nydelige :)

    SvarSlett
  11. Denne var jo bare superfin! Har lenge lett etter en sånn "finvest", så må muligens herme litt her :)
    Syns det er så praktisk med vest, kan jo brukes inne også, uten at det blir for varmt:)

    Ha en fin lørdag :)

    SvarSlett
  12. så flott vest med mange flotte fletter. Godt mulig den må strikkes til 5 åringen her

    SvarSlett
  13. Den var helt nydelig!! Det er godt du finner ut at den blir for stor før du er ferdig..:)

    SvarSlett
  14. vesten var helt nydelig, og skjønner godt at mottageren er fornøyd. Tror ikke du skal bekymre deg så mye for det med at det er teit med hjemmestrikket. I dag er det så få som strikker og syr, at det er litt status med "hand made", selv om det er fra mor. :)

    SvarSlett
  15. Kjempefin! Kjekk farge - da går den jo til alt!

    Du sier noe, kanskje vi skal ta i bruk sønnens til mer enn bare pent? Litt for fin til å brukes sjelden kanskje.

    Jeg synes også den var vid.

    SvarSlett
  16. Nydelig vest! Forstår godt at sønnen din har flytta inni i den!!!!

    SvarSlett
  17. Så flotte bilder - og for en sjarmør!
    Fin vest også!

    SvarSlett
  18. Så utrolig fin vest!! Guttene mine har blitt så store at jeg ikke får på dem hjemmestrikket mer! Likte utrolig godt flettene og mønsteret i veste. ps takk for koselige kommentarer! Jeg har laget dåpskjolen selv, måtte prøve meg litt frem, men gøy var det...

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar så jeg ser at du har vært her. Kommentarer er bensin til kreativiteten!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...